Nya traditioner med kärlek.

Publicerat 29 november, 2016 av A

happiness

Jag har mycket att blogga om egentligen, men på nåt sätt så kommer jag inte igång.
Så mycket olika ämnen som snurrar i skallen och att ta allt på samma inlägg känns fel så kör väl flera korta in lägg med lite bilder. Vet bara inte vart jag ska börja.

Livet är rätt underbart just nu. Robin är nykter sedan 3 veckor och vi har det underbart tillsammans. Vi har dock inte kommit igång med träningen och det hänger lite över mig. Men det kommer så mycket emellan samtidigt som vi är så trötta så vi kommer liksom inte iväg till gymmet även om vi bägge vet att det är viktigt.

Julklapparna är inhandlade och nästan alla klappar är inslagna, vi tar några paket per dag och slår in, jag slår in och skriver lapparna, Robin lägger fram tejpbitar till mig och sätter på snöre och rosetter på paketen och lägger de i olika högar – Jakobsbergshögen ( gudbarnen) Uppslahögen ( Robins systers familj) och Ösmohögen ( Robins mamma och bröder) .
Vi skapar lite traditioner nu på våran första jul ihop då vi planerar att fira massor med jular tillsammans och detta är en av traditionerna.

Jag älskar att skapa traditioner och planera inför resten av vårat liv, det ger kraft och trygghet samt mysfaktorn är på topp.

Uppesittarkväll med gudbarnen den 23e blir det i år igen så den traditionen fortsätter vi med, sen vill Robin att vi ska göra julskinkan den 23e så det blir en ny tradition. Vi kommer på lite nytt hela tiden och kompromissar mellan hans och mina idéer.
Det är underbart att ha en familj, jag njuter av varje sekund.
Att ha någon att dela livet med är så jävla skönt och underbart. Livet är så mycket roligare och mysigare.
Har inte längtat så här mycket till jul sedan jag firade med brorsan och hans familj på ljusterö med övernattning, en av mina bästa jular.
Ska bli underbart att ha en jul med Robin.
Jobbar den 23e och den 25e men det är övertid och vi behöver pengarna då vi hoppas på att Robin ska fortsätta må bättre och bättre så vi kan åka på en ”långresa” i vår. Malaysia, Kambodja eller vietnamn ligger på listan, men även Thailand finns med i tanken.

Kan inte fatta att jag idag sitter med samma Robin som jag föll så pladask för 2010 och som jag gråtit så många tårar över, nu sitter vi och planerar livet tillsammans.
Tänk om jag hade vetat detta, hur många tårar och smärta hade jag inte sparat då.
Men allt har ju en mening, vissa saker ska man kanske bara inte veta.

Jag mår bra nu och det är det som är viktigast. Robins X- Kattis verkar lycklig med sin nya kille och Robin är lycklig och nykter så allt verkar fått ett lyckligt slut, tillslut.
Det gäller att njuta av dagen och nuet. Idag mår vi bra.

/A

Lämna en kommentar